L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha indicat aquest dimarts que té constància que ajuntaments del sud d’Espanya han pagat el bitllet a temporers perquè puguin arribar fins a Lleida. Larrosa ha denunciat aquesta situació després de l’arribada de treballadors de la fruita en els darrers dies a la ciutat i que s’hagin pogut veure diverses persones dormint al ras als carrers, sobretot del Centre Històric. En aquest sentit, la Paeria de Lleida està oferint allotjament a dones i persones vulnerables a través dels pisos disponibles de l’EMAU. Respecte al dispositiu al pavelló de la Fira, que es preveu implementar a partir del 3 de juny, Larrosa ha indicat que no hi entrarà “ningú que tingui contracte o permís de treball”.
La Paeria de Lleida ha pogut constatar que ajuntaments del sud d’Espanya han pagat el viatge -el bitllet del mitjà de transport- als treballadors de la fruita que han arribat en els darrers dies a la ciutat. Larrosa ha lamentat que això “no és nou, però és lamentable”, ja que, segons ha dit, algunes persones s’han trobat que no han pogut començar a treballar en la campanya i se n’han vist dormint al ras als carrers de la capital del Segrià.
En aquest sentit, el regidor d’Acció i Innovació Social, Carlos Enjuanes, ha explicat que van posar-se en contacte, via la delegació del Govern a Lleida, amb el responsable de coordinar la campanya agrícola al territori per conèixer si l’arribada de temporers al municipi seria constant, tot i que sembla que “no serà així i es tracta d’un grup molt determinat”, ha afirmat.
Davant la seva arribada, el regidor ha indicat que s’han establert les mesures per a perfils “d’alta vulnerabilitat”, com majors de 65 anys, dones, menors i persones malaltes, i s’han activat recursos per atendre les seves necessitats d’allotjament, com pisos de l’EMAU, tot i que s’estudiarà cada cas.
Respecte al dispositiu del pavelló de Fira, Enjuanes ha dit que es tracta d’una licitació que fixa la data d’obertura de les instal·lacions en el dia 3 de juny, nou dies abans que l’any passat. Tanmateix, Larrosa ha precisat que se’n podran beneficiar les “persones que no poden ni tenen permís per treballar”.