El president del Govern, Pedro Sánchez, va reivindicar ahir la seva política de convivència i retrobament perquè creu que les eleccions a Catalunya li han donat la raó, s’ha tancat una dècada de “divisió i ressentiment i s’obre un temps nou d’entesa i de convivència, de col·laboració i de prosperitat”, va assegurar.
“Teníem raó els que hem defensat des del principi que la superació de conflictes passats es fa apostant pel perdó i per la generositat, per la convivència i pel retrobament entre catalans i entre catalans i la resta de compatriotes espanyols”, va subratllar.
Per a Sánchez, és “esperpèntic” escoltar “els suposats defensors de la unitat d’Espanya enyorar en les declaracions el procés català” i resulta irònic veure com el PP “no es posa d’acord ni amb ell mateix”. “Els que diuen que el procés ha mort a Catalunya, a Madrid diuen que és més viu que mai. Els que a Catalunya no parlen ni d’indults ni d’amnistiar, no ho han fet durant la campanya electoral”, va assenyalar.