bonÀrea invertirà 2,1 milions d’euros a crear una tecnologia pionera per conèixer la procedència i l’itinerari dels productes que ofereixen els seus establiments, garantint així la “transparència i la seguretat alimentària”. L’empresa va explicar en un comunicat que la iniciativa, sota el nom de ‘Directe a l’origen’, permet als consumidors escanejar un codi QR imprès en els productes que compren per conèixer la seva procedència, l’itinerari i les característiques de la seva elaboració, segons la tipologia del producte, així com la informació nutricional i possibles receptes de cuina. Fins ara, el model s’ha implementat en productes carnis frescos, pernils i ous i s’anirà incloent progressivament en altres aliments elaborats per la companyia com la fruita seca i embotits curats, entre altres.
El projecte, que s’ha desenvolupat íntegrament a l’empresa després de més d’un any i mig de recerca i desenvolupament de tecnologia, té un doble objectiu: escurçar les distàncies entre productor i consumidor, i reforçar la confiança dels consumidors a la qualitat dels productes.
bonÀrea assegura que el projecte suposa un “gran avenç” quant a la comunicació de la traçabilitat dels productes al consumidor.
L’empresa presentarà la nova aplicació en el marc del saló Alimentària 2024 de Barcelona.