L’Ajuntament de Lleida ha celebrat la comissió de seguiment i control del servei d’abastament d’aigua i sanejament de Lleida per al període 2022-23, que presta en règim de concessió l’empresa Aqualia-Aigües de Lleida. L’any 2023 s’ha registrat una dotació de 123 libres per persona i dia per a consums domèstics, un 5,38% menys que l’any 2021, quan el consum era de 130 litres per habitant i dia.
El consum total (que inclou altres usos com els industrials o els municipals) és de 197 litres per persona i dia. En total, l’any passat es van aportar a la xarxa 10,14 milions de metres cúbics d’aigua, el nivell més baix dels últims vint anys, malgrat l’increment de la població a la ciutat en aquest període. Durant la comissió també s’ha fet balanç de les polítiques socials que la Paeria du a terme en la gestió d’aquest servei bàsic.
Per un banda, un total de 446 famílies gaudeixen la reducció d’un 25% de la tarifa i unes altres 2.018 famílies gaudeixen de la tarifa bonificada municipal i del cànon de l’aigua per a famílies nombroses. Per l’altra, 635 famílies han comptat amb informe favorable per afrontar la pobresa energètica i poder evitar talls en el servei.