Lleida es convertirà, del 22 al 28 d’abril, en la capital del ioga amb la celebració del “The Yoga Gallery Festival”, un certamen que aplegarà unes 900 persones i que combina ioga, música, tallers i activitats d’art contemporani, entre altres moltes activitats.
El certamen tindrà lloc al conjunt monumental de la Seu Vella, però també està prevista la programació d’activitats gratuïtes en espais com el Centre d’Art la Panera, l’Espai Cavallers, la Plaça Sant Joan o el Museu Morera. Més d’una vintena de professors i artistes de renom internacional i també professors locals participaran en aquesta iniciativa, oberta a tota la ciutadania.
El director del festival, Gabriel Pena, va explicar que l’objectiu principal d’aquest certamen és “apropar la pràctica del ioga al públic en general perquè puguin compartir i viure en primera persona els múltiples beneficis que ofereix la pràctica del ioga a nivell físic, emocional, mental i espiritual”.
El festival comptarà amb dues sessions de “laboratori”, un concepte amb què The Yoga Gallery aposta per maridatges de coneixements. Aquestes dues sessions seran una barreja de música electrònica i vídeo projecció, a càrrec d’Arms & Sleepers, i la sessió guiada pel mestre Surinder Singh, ara mateix el més popular de Rishikesh (Índia), capital mundial del ioga. També hi haurà espai per al ioga tradicional, el Hatha, el Kundalini, el Vinyasa i per experiències “mindfulness”.