El Consell de Ministres espanyol ha aprovat aquest dimarts, mitjançant un Reial Decret, un reglament per estandarditzar la facturació de les empreses i evitar el frau fiscal. La normativa estableix els requisits que han d’adoptar els sistemes i programes informàtics que suporten els processos de facturació d’empresaris i professionals i està impulsada en el marc de la Llei de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal. L’objectiu de la mesura és lluitar contra l’incompliment tributari per l’ús del ‘software de supressió de vendes’, conegut com a ‘software de doble ús’. El govern espanyol dona de marge als empresaris fins a l’1 de juliol de 2025 per adaptar els canvis de software, mentre que als fabricants dona nou mesos.
Els sistemes informàtics hauran de garantir la integritat, conservació, accessibilitat, llegibilitat, traçabilitat i que eviti alteracions indegudes dels registres.
La normativa també pretén aconseguir la modernització de pimes, microempreses i autònoms i va adreçada, a més d’empresaris i professionals, a productors i comercialitzadores del programari de facturació.
La regulació afecta a totes les factures o justificants, però té algunes excepcions, no s’aplicarà, entre d’altres, als obligats al Subministrament Immediat d’Informació (SII) ni alguns supòsits del règim d’agricultura i pesca.














