La judoka lleidatana Ai Tsunoda Roustant va guanyar ahir la medalla de bronze en la modalitat de -70 quilos en el Gran Eslam de Tòquio.
Tsunoda, de 21 anys, va accedir a la fase final com a primera del grup B, després de guanyar a l’eslovena Anka Pogacnik i a la japonesa Riho Saiganji per ippon i després a la veneçolana Elvismar Rodríguez per waza-ari. En semifinals, la ilerdenca d’origen japonès, va perdre per ippon amb la neerlandesa Sanne Van Dijke, després guanyadora de l’or, i en el combat pel bronze va superar a la japonesa Utana Terada retirada.
La medalla d’ahir a Tòquio és la quarta per a la judoka lleidatana en un Gran eslam enguany i se suma als bronzes guanyat a París al febrer i en Antalya (Turquia) al març i a la plata a Bakú al setembre.
En la jornada d’ahir la navarresa Jaione Equisoain en -57 quilos i l’alacantí Salvador Casis i el lanzaroteño Jorge Cano en -73 quilos van quedar eliminats en la fase de grups.