El Black Friday, que enguany se celebra el pròxim 24 de novembre, tornarà a ser una de les campanyes clau per a l’arrencada de les compres nadalenques. El sondeig realitzat per AECOC Shopperview indica que el 57% dels consumidors té la intenció de comprar algun producte durant el pròxim Black Friday, una xifra lleugerament inferior a la de 2022 (64%).
L’enquesta també mostra que el 68% dels consumidors que comprarà en Black Friday adquirirà algun producte de la secció de roba, calçat i accessoris. Les següents categories amb major intenció de compra són la d’informàtica, telefonia i electrodomèstics (61%) i la de gran consum, que inclou els productes de drogueria, perfumeria i cura personal (60%).
Les dades d’AECOC Shopperview també exposa que els consumidors veuen el Black Friday com una oportunitat per a l’estalvi, amb un 46% dels compradors que asseguren que enguany aprofitaran més les ofertes i descomptes de la campanya.
El sondeig indica també que el 47% dels consumidors comprarà joguines i regals en general durant el Black Friday, amb la intenció d’aprofitar les ofertes per a anticipar les seves compres de Nadal.
El Black Friday és també un bon moment per als llançaments i la innovació segons mostren les dades d’AECOC Shopperview, ja que el 39% dels consumidors afirma que aprofitarà els descomptes de la campanya per a comprar aquelles novetats que surten al mercat.