El ministre de la Presidència en funcions i membre de l’equip negociador del PSOE, Félix Bolaños, ha demanat aquest dimarts “una mica de paciència” sobre el resultat de les negociacions amb Junts per a la investidura de Pedro Sánchez. En conversa amb la premsa als passadissos del Senat –on ha comparegut a la sessió de control- el ministre ha assegurat que ara per ara “la data (de la investidura) és el de menys” i l’important és que s’assoleixi un acord que donarà peu una legislatura amb un govern de progrés. “Estem en un moment molt bonic”, ha sentenciat, i “fins que no estigui tot lligat, no hi haurà acord”.
Prèviament, i en declaracions a la premsa, el ministre de la Presidència en funcions ha afirmat que la negociació amb Junts “va avançant”. “Estem treballant cada dia sense descans” per fer un govern que “continuï protegint els ciutadans”, ha dit.
Les seves manifestacions arriben després d’una nova jornada de contactes que no han permès segellar un acord que el PSOE considerava pràcticament tancat fa una setmana i que s’ha encallat, segons les dues parts, per qüestions “tècniques” de la llei d’amnistia.
Fonts socialistes han admès també aquest dimarts que és “complicat” que la investidura vagi aquesta setmana, i eviten ara posar un “horitzó temporal” per al pacte.
“No tenim data. La data és el 27 de novembre”, indiquen, tot assenyalant a la data límit per poder investir Sánchez. “Estem treballant-hi, anem avançant”, assenyalen les mateixes fonts, que diuen estar “treballant” sobre la llei d’amnistia i “alguns detalls de l’acord polític”. “No podem donar un horitzó temporal, només seguim parlant-ne”, remarquen.
Protesta a Ferraz
Mentre no arriba l’acord, el PP i Vox segueixen impulsant mobilitzacions a tot l’Estat, com les del pròxim diumenge a les 12h a totes les capitals de província. Vox va impulsar la concentració d’aquest dilluns davant la seu del PSOE a Madrid, al carrer Ferraz, que va acabar amb disturbis, tres detencions i dos policies ferits lleus.
En declaracions als passadissos del Senat, Bolaños ha qualificat de “preocupant” el fet que la ultradreta “convoqui manifestacions ultres i violentes” com la d’aquest dilluns davant la seu del PSOE a Ferraz, “però encara és més preocupant quan el PP i el seu líder provisional les justifica”.