Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El túnel del coll de Lilla s’obrirà el 23 d’octubre i retallarà 15 minuts el trajecte de Lleida a Tarragona

ARTICLES - ZONA 2

La ministra de Transports en funcions, Raquel Sánchez, va anunciar ahir que el túnel del coll de Lilla, que uneix Valls i Montblanc per l’A-27, entrarà en servei el pròxim 23 d’octubre. L’entrada en funcionament d’aquesta infraestructura suposarà reduïr en uns 15 minuts el trajecte entre les ciutat de Lleida i Tarragona. Un cop s’obri el túnel quedarà pendent la connexió de l’A-27 amb l’AP-2 a l’alçada de Montblanc perquè aquestes dues capitals quedin unides per vies d’alta capacitat alternatives a l’N-240 i millorarà així la connectivitat entre els dos territoris.
El túnel del coll de Lilla, que cobreix un tram de 5,5 quilòmetres, es posarà en servei després d’un llarg procés. De fet, les obres van començar l’any 2008, però amb la crisi financera i sense pressupost, van quedar aturades. Finalment, el 2019 van iniciar-se de nou els treballs, llargament reivindicats pel territori. El març de 2021, es va calar la infraestructura amb un pressupost inicial que superava els 100 milions d’euros.
L’actual N-240 entre Tarragona i Montblanc constitueix un dels principals eixos viaris de connexió entre Tarragona i la zona nord-occidental de Catalunya i és un dels corredors més transitats de l’eix Madrid-Saragossa-Lleida. L’autovia A-27 serà una via alternativa de gran capacitat i seguretat a la carretera N-240 entre Tarragona i Montblanc, on enllaçarà amb l’autopista AP-2 fins Lleida i cap a Saragossa. Actualment, l’autovia està en servei entre Tarragona i Valls. En el nou tram Valls-Montblanc, la carretera salva la Serra de Miramar a través del pas del Coll de Lilla, a 580 metres d’altitud, amb un traçat sinuós i forts pendents, tot i que disposa d’un carril addicional per a vehicles lents en tota la longitud de la rampa.
Per altra banda, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ja va licitar el passat setembre per 6.099.035,03 milions d’euros (IVA inclòs) les actuacions complementàries a la connexió de l’autovia A-27 amb la carretera N-240 i altres actuacions al tram Valls-Montblanc, en construcció des del març de 2019 i “en fase avançada per finalitzar-lo”.
Per millorar la connexió entre l’autovia A-27 i la carretera N-240, es farà un pas superior al quilòmetre 4,6, que reposa el camí de Camp Magre i Vilaverd, a petició dels veïns de Lilla. També es protegirà l’oleoducte de CLH, es revestirà i es farà un edifici annex al centre de control del túnel.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8