Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Renfe augmentarà el seu parc mòbil a Rodalies de Catalunya amb l’adquisició de 101 nous trens

ARTICLES - ZONA 2

El transport de viatgers per ferrocarril està marcant un creixement sostingut al llarg de 2023. Només entre maig i agost es van expedir més de 710.000 abonaments entre Rodalies i Mitjana distància, dels quals almenys 590.000 van correspondre a la xarxa de Rodalies.

Concretament, el Servei de Rodalies en el primer semestre de l’any ha experimentat un creixement del 22,6% amb 59,3 milions de desplaçaments, la qual cosa suposa un 98,1% més que en 2019. Gairebé el doble. És a més un creixement que escurça la bretxa entre els dies laborables i els caps de setmana, que apunten un augment d’ús del 30% entre juny 2023 i juny 2022.

Responent a aquest increment en la demanda, i dins del marc del Pla Transformem Rodalia, Renfe ha encarregat la construcció de 101 nous trens que es destinaran a Rodalia de Catalunya.

Aquests nous vehicles cobriran tant la necessitat de substitució i modernització, com la de comptar amb noves unitats, en una relació del 55% de substitució i modernització amb 56 unitats, i del 45% d’ampliació amb 45 noves unitats.

Aquesta adquisició suposa la compra més gran de material rodant ferroviari de la història de Renfe a Catalunya, que contribuirà a l’assoliment dels objectius del Pla de Rodalia. Que preve un augment del 50% de viatgers diaris sobre les xifres actuals, arribant a 600.000 viatgers diaris.

La fabricació d’aquests nous trens la duran a terme Alstom (49), CAF (32) i CAF (20) amb una inversió global superior als 1.000 milions d’euros.

Tecnologia orientada a l’eficiència

els nous vehicles estaran dotats d’equips d’última generació que suposaran un millora de la fiabilitat de la xarxa i la puntualitat del servei
  • Ecologia: L’ús de transport públic als serveis de Renfe permet anualment l’estalvi d’emissió de 1,4 milions de tones de CO₂, evita la circulació de l’al voltant de 90 milions de cotxes i en costos externs suposa un estalvi de 500 milions d’euros.

  • Eficàcia: Tècnicament, els nous vehicles estaran dotats d’equips d’última generació que suposaran un millora de la fiabilitat de la xarxa i la puntualitat del servei.

  • Intel·ligència: A més, la tecnologia implementada permetrà recollir milers de dades per segon de tota la flota. Aquesta informació en temps real assegura la presa de decisions operatives de forma més eficient, la qual cosa redundarà en un millor servei als usuaris de Rodalia de Catalunya

Fabricació a Catalunya

L’aposta de Renfe per Alstom España es tradueix en un increment de l’ocupació indirecta a Catalunya
  • Empreses locals: Afavorint la participació de les empreses locals, el pla de compra de trens de Renfe permetrà que gran part de les noves unitats es fabriquin en la factoria d’Alstom a Santa Perpètua.

  • Creació d’ocupació: Aquesta càrrega de treball ha comportat en Alstom la necessitat d’ampliar la seva plantilla en el centre industrial de Santa Perpètua, un dels més importants del grup a Europa. En aquest sentit, l’últim any el fabricant ha contractat 200 nous professionals, als quals s’afegiran altres 150 treballadors al llarg de 2023. La factoria aconseguirà el seu màxim històric d’activitat durant l’exercici 2025-2026, quan el projecte de fabricació dels nous trens de gran capacitat per Renfe es trobi en ple rendiment.

L’aposta de Renfe per Alstom España, a més, es tradueix en un increment de l’ocupació indirecta a Catalunya atès que el fabricant compta amb més de 325 proveïdors locals i destina 200 milions anuals de compres a subministradors catalans.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12