El model pedagògic de l’Aula Hospitalària Dr. Antoni Cambrodí de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida ha estat un dels referents del III Seminari Internacional ‘Construint un model pedagògic per a la pedagogia hospitalària’, celebrat a la Universitat Bio Bio de Xile el passat mes d’agost. La doctora Toñy Castillo, directora de l’Aula Hospitalària de Lleida, ha impartit un taller sobre la força del relat interior com a eina de superació i ha coordinat l’eix d’estratègies i pràctiques pedagògiques a les aules hospitalàries, iniciat amb la ponència “Qualsevol sofriment pot ser tolerat si és convertit en relat”.
El seminari ha comptat amb la participació presencial de més de 220 professionals de la salut i l’educació i la participació telemàtica de 200 més. Entre els eixos principals que s’han debatut al seminari destaquen la vinculació de les escoles hospitalàries, els professionals de la salut i les escoles d’origen dels infants; la comunicació, la gestió de les emocions i el dol; la innovació pedagògica en l’àmbit hospitalari amb la incorporació de tecnologies de neuroarquitectura, i el rol de les famílies, tutors i comunitat en l’atenció educativa dels infants i adolescents en situació de malaltia, entre altres.