Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Marina d’Or, la icona del complex de turisme familiar, tanca abans de tornar a mans espanyoles

ARTICLES - ZONA 2

El complex turístic Marina d’Or, icona del turisme familiar nascut en els anys 80 que tornarà a mans espanyoles quan es formalitzi la compra per part del grup empresarial murcià Forts, ha avançat el tancament de la seva temporada i cancel·lat les seves reserves a l’espera de comptar amb una nova direcció que marqui el nou rumb dels seus hotels i el seu balneari.

El mateix govern valencià ha mostrat la seva confiança que Marina d’Or, en procés de reestructuració i de canvi de propietat, es reforci i entri en la temporada alta de 2024 “amb inversions i modernització de les seves instal·lacions”.

La consellera de Turisme, Nuria Montes, ha augurat un “futur prometedor” a l’empresa situada en Marina d’Or després que aquest cap de setmana es conegués que el tancament de la temporada, que normalment es produeix a principis d’octubre, segons han explicat fonts del complex a EFE, s’hagi avançat al 17 de setembre.

Una decisió que ha estat comunicada als usuaris que ja comptaven amb reserves mitjançant correu electrònic o telèfon. L’empresa els ha informat que se’ls retornarà l’import d’aquestes reserves.

No obstant això, des de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) s’ha advertit que la signatura ha de compensar també altres despeses associades, com el transport, i ha animat als perjudicats a presentar reclamacions sobre aquest tema.

El tancament anticipat arriba mentre s’està ultimant la venda del grup, ara en mans del fons estatunidenc Farallon Capital Management, que va adquirir la companyia en 2019 quan aquesta travessava una delicada situació i acumulava un inflat deute. Farallon va assumir el deute, que superava els 100 milions d’euros, i es va embarcar en una millora del complex per al seu rellançament.

Ara, quatre anys després, la companyia fundada per Jesús Ger en els anys 80 i que va anar creixent fins a comptar amb cinc hotels, apartaments turístics, diversos parcs d’oci i un balneari d’aigua marina, està a l’espera que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) del vistiplau a la nova venda al Grup Forts, un conglomerat d’empreses radicat a Múrcia i que engloba a més de 20 companyies entre les quals es troba El Pou, Profusa, Cefusa o Aqua Deus a més de Terra Natura a Benidorm i Múrcia.

El nou grup marcarà el futur de Marina d’Or, un model de turisme que es va anar ampliant en les últimes dècades amb el creixement exponencial de clients, i es va convertir en la “Ciutat de Vacances” que oferia, especialment a un públic familiar, no sols allotjament al costat de la mar, sinó una infinitat de bars, restaurants i oferta d’oci, com els seus parcs aquàtics i d’atraccions, cinema 4D, Miniclub i altres parcs destinats als visitants infantils.

Tot sense sortir d’un complex adaptat a les butxaques del visitant, ja que comptava amb hotels de 3, 4 i 5 estrelles i oferia com a al·licient i reclam el balneari marí “més gran de tota Europa” en el qual a més s’oferia una àmplia varietat de tractaments en el seu centre medico-estètic.

Una dècada “daurada” per a Marina d’Or que va celebrar en aquests anys grans festes de benvinguda de l’estiu amb centenars de convidats entre polítics, periodistes i personalitats destacades de la província, en les quals se’ls complimentava amb menjars, allotjament i entrades als seus parcs d’oci.

Fins i tot va arribar a acollir els certàmens de Miss Espanya des de 2003 a 2008, amb la consegüent repercussió mediàtica que suscitava llavors el concurs de bellesa.

En els últims anys Marina d’Or havia apostat per diversificar i desestacionalitzar la seva clientela a través del turisme esportiu i d’esdeveniments. Allí s’han celebrat grans campionats com el campus d’Amaya Valdemoro, el Campionat Europeu de Controladors Aeris, o campionats internacionals de taekwondo.

Fins i tot va acollir l’eliminatòria de quarts de final del Grup Mundial de la Copa Davis en 2022.

En les seves instal·lacions compta amb gimnàs i balneari, kàrting, dos camps de futbol d’herba natural, una pista poliesportiva, 8 pistes de tenis, 6 de pàdel, 2 d’esquaix i altres infraestructures.

La seva decadència va venir al costat de la crisi immobiliària i en 2014 va presentar un concurs voluntari de creditors, encara que el seu negoci turístic va continuar, ja que el concurs afectava únicament la seva activitat constructora.

Posteriorment, l’acumulació de deute de manera progressiva va motivar la compra per Farallon, que després de quatre anys dirigint el complex ha negociat la seva venda al Grup Forts, que decidirà sobre el futur del qual hagi estat el complex turístic més icònic de la província de Castelló.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12