La Paeria inicia les obres per ampliar la vorera del carrer Bisbe Messeguer, amb l’objectiu de millorar l’accessibilitat per a vianants en aquest punt del barri Universitat, just al costat d’un centre sanitari. L’obra, que està finançada amb els fons europeus Next Generation, abasta el tram del carrer Bisbe Messeguer entre la Rambla d’Aragó i el carrer Alcalde Sol, completant l’actuació que s’ha fet ja a la Rambla d’Aragó. Aquesta intervenció permetrà que la vorera, que a hora d’ara fa poc més d’un metre en la seva part més estreta, passi a fer entre 3 i 4,12 metres d’ample, passant d’una superfície per a vianants de 117 a 346 metres quadrats. Per a fer possible aquest fet, s’elimina el carril d’aparcament i es manté un carril de circulació, que té una amplada de quatre metres.
Aquesta actuació comportarà haver de tallar temporalment al trànsit el tram afectat. D’aquesta manera, a partir d’aquest dimarts, dia 12 de setembre, els vehicles no podran accedir a Bisbe Messeguer des de la Rambla d’Aragó. Per aquest motiu, s’habilita un itinerari alternatiu pel carrer Canonge Brugulat, que canviarà de sentit temporalment en aquest tram afectat, fins al carrer Maragall. Pel que fa al carrer Alcalde Sol, es permetrà l’entrada només als veïns de la zona, amb sortida també per Canonge Brugulat i Maragall. A més, s’habilitarà l’accés a la Clínica HLA Perpetuo Socorro des del carrer Maragall i Bisbe Messeguer, que també canvia de sentit temporalment en aquest tram.
Les obres van a càrrec de l’empresa Arnó Infraestructuras, amb un pressupost és de 61.807,02 euros. La durada total prevista és de quatre mesos, tot i que el tall de trànsit es preveu que s’allargui només fins al novembre. L’actuació també permetrà renovar serveis i la plantació de sis arbres. La renovació de la xarxa de distribució d’aigua potable prevista en un altre projecte per aquest carrer s’està fent simultàniament.