Una dona reclamada per la República Dominicana com a sospitosa d’assassinar al seu cap ha demanat aquest dilluns a l’Audiència Nacional que no la lliuri al seu país, on tem ser assassinada, i ha al·legat que sofria “maltractament” en el seu treball i que la seva petició d’asil a Espanya està encara pendent d’un recurs.
“Jo sé que vaig fer una cosa dolenta, però no em vull morir”, ha declarat la dona, visiblement emocionada, en la vista d’extradició que ha celebrat aquest dilluns la secció tercera penal de l’Audiència, en la qual la Fiscalia ha sol·licitat que s’acordi el lliurament a la República Dominicana.
El temor a represàlies i el recurs que la dona va presentar a la denegació de l’asil a Espanya han estat els principals arguments aportats per a tractar de frenar l’extradició al seu país, on està acusada d’haver assassinat al seu cap en la ferreteria on treballava després d’una acalorada discussió l’abril de 2022.
La reclamada ha al·legat ser mare soltera de tres nens petits i ha relatat que “en el treball rebia molt de maltractament”, però que no el podia deixar perquè havia de fer-se càrrec dels seus fills.
“Jo només volia treballar”, ha lamentat, al mateix temps que ha denunciat que al seu país “val més els diners que la vida d’una persona”.
El fiscal Carlos Bautista, per part seva, ha al·legat que no consta “cap dada” del dèficit de garanties o de les represàlies que denuncia la dona.
Aquesta ciutadana, considerada per les autoritats del seu país com la fugitiva més buscada i acusada d’un delicte d’homicidi voluntari, va ser detinguda l’abril de 2023 a Madrid després d’haver passat abans per Colòmbia, el Brasil i França, segons va informar la Direcció Nacional de la Policia quan va donar compte del seu arrest.
Les autoritats dominicanes la reclamen per un crim que va ocórrer un any abans, l’abril de 2022, quan, segons la sol·licitud d’extradició que recull l’escrit del fiscal, la reclamada va tenir una discussió amb un dels seus caps en la ferreteria on treballava i presumptament li va atacar amb un ganivet, causant-li una ferida que finalment va posar fi a la seva vida.