Ucraïna aposta clarament per intensificar la guerra de drons contra la rereguarda de Rússia com a recurs per contrarestar la iniciativa de les tropes russes al front oriental ucraïnès, on l’Exèrcit de Moscou ha aconseguit avenços marginals els darrers dies.
El portaveu de la Força Aèria d’Ucraïna, Iuri Ignat, va afirmar ahir que Rússia ha concentrat els seus sistemes de defensa antiaèria al front i a la península de Crimea, però el territori rus no està tan ben defensat d’atacs aeris.
El president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, va anunciar que aquest any el país incorporarà al seu arsenal un milió de drons, tant de producció pròpia com subministrats pels països que donen suport a Kíiv.
L’abast creixent dels aparells aeris no tripulats amb què compta Ucraïna inquieta les autoritats russes, a jutjar per la proposta del Ministeri d’Emergència de Rússia de condicionar refugis per als ciutadans en llocs pròxims als seus domicilis. Segons l’agència oficial russa TASS, el ministeri ha elaborat un projecte de resolució governamental que modifica el reglament per a la creació de refugis i altres instal·lacions de defensa civil. El document assenyala que avui dia el mitjà de defensa dels ciutadans més eficaç són els espais subterranis a les proximitats dels seus domicilis.
Eslovàquia vetarà l’entrada d’Ucraïna a l’OTAN
El primer ministre d’Eslovàquia, el populista Robert Fico, va assegurar ahir que el seu país bloquejarà l’entrada d’Ucraïna a l’OTAN per evitar una guerra mundial. “Bloquejarem i vetarem l’adhesió d’Ucraïna a l’OTAN, perquè no seria res més que la base per a una tercera guerra mundial”, va declarar el cap del Govern, que s’ha oposat que el seu país segueixi enviant armes per què Ucraïna es defensi.