Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Tavascan ha de licitar la revisió del telecadira durant l’estiu

“Si al setembre no ho hem fet no podrem obrir”, alerta l‘alcalde de Lladorre, que es reunirà a finals de mes amb Ferrocarrils

FOTO_ Marta Lluvich (ACN) Entrada a l’estació d’esquí de Tavascan

ARTICLES - ZONA 2

L’Ajuntament de Lladorre i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) es reuniran a finals de mes per desencallar la difícil situació que viu l’estació d’esquí de Tavascan després que el passat mes de març, el consistori, propietari i gestor de l’estació, anunciés que no pot assumir les despeses que genera el seu manteniment. El principal problema és la revisió del telecadira, que ja té 28 anys, i que està estimada en més de 350.000 euros, una xifra que l’alcalde, Salvador Tomàs, diu que no poden assumir. “Estic tocant totes les tecles, tant amb el Govern com amb l’oposició, perquè si en un mes i mig no ens en sortim, ho tindrem molt malament per poder obrir”, reconeix Tomàs. El consistori treballa a contrarellotge per poder obtenir el suport econòmic que permeti tirar endavant la revisió del telecadira. El timing és cabdal.

L’alcalde va explicar que necessiten poder licitar el projecte abans de l’estiu o, a molt tardar, al setembre per poder obrir al desembre, ja que la reparació i condicionament de l’aparell està previst que duri uns dos mesos. En aquest sentit, Tomàs va assenyalar que està treballant perquè un tècnic pugui fer un estudi detallat del que fa falta i així poder avançar en els terminis. “Si no ho fem abans de l’estiu, realment no podrem obrir”, va afirmar. El primer edil també té previst reunir-se amb altres partits per mirar de trobar una solució com més aviat millor. La revisió del telecadira, però, no és l’únic maldecap, ja que Tomàs va admetre que la falta de recursos ha estat un problema recurrent des de fa anys.

L’estació de Tavascan dona feina de manera directa a pràcticament 40 persones durant la temporada d’hivern, així com molts llocs de treballs indirectes en contribuir a l’oferta turística de la comarca del Pallars Sobirà. Sobre la campanya de recollida de firmes per salvar l’estació, que ja compta amb prop de 1.100 signatures verificades, Tomàs va expressar que “la veig perfecta per donar visibilitat i posar una mica més de pressió a FGC i el Govern”. Els impulsors reclamen que la Generalitat escolti les peticions de l’Ajuntament de Lladorre.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8