La Consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, va reivindicar ahir el govern liderat pel President Aragonès ‘com el més feminista de la història. “Hem impregnat totes les accions de Govern d’una perspectiva feminista com hem fet amb la feminització dels cossos de seguretat i emergències, l’aposta per l’esport femení i els projectes culturals liderats per dones i la implicació de tots els departaments en el primer Pla Nacional de Prevenció de les Violències Masclistes. Ara, necessitem tota la força a les urnes per seguir amb la transformació feminista d’aquest país”, va dir.
Verge va destacar algunes de les principals accions dutes a terme pel Govern aquesta legislatura “com la gratuïtat de l’infantil 2 que ampliarem a tota l’educació de 0 a 3 anys en el proper mandat o el programa de canguratge públic que l’any 2023 va permetre alliberar més de 18 milions d’hores a les famílies, especialment a les dones, a través de 1.000 serveis repartits per tot el país, i que el proper mandat reforçarem”.
Per la seva part, la candidata d’ERC per Lleida, Marta Vilalta va fer una crida a les dones a acudir a les urnes perquè “en els darrers temps hem vist com la dreta i l’extrema dreta ha atacat sistemàticament les dones i els drets que hem guanyat des del feminisme, posant-los en qüestió. Però també hem demostrat que juntes i mobilitzades transformem el món i ho hem de demostrar de nou el 12-M.