La possible municipalització del Teatre Ateneu de Tàrrega, inclosa en el pacte de govern entre Junts i la CUP, ha agafat per sorpresa els propietaris de l’equipament, la Societat Ateneu. La seva actual presidenta, Elisabet Talavera, va explicar a aquest diari que se’n van assabentar “per la premsa i les xarxes socials” i va afegir que es mantenen a l’espera que el futur govern, que sortirà de la moció de censura presentada per Junts i la CUP, els expliqui que volen fer amb l’equipament.
La moció de censura a l’alcaldessa Alba Pijuan, que governa en minoria amb sis regidors i l’únic suport del PSC, es votarà en un ple el pròxim 18 de març. En cas que prosperi es farà efectiu el canvi de govern. Per ara, la primera reacció de la Societat Ateneu ha estat la cautela i la prudència, tot i que la seva presidenta va manifestar la voluntat d’asseure’s a parlar “amb qui sigui i quan sigui” per conèixer de primera mà les intencions que té el futur govern amb el teatre. “Volem saber què entenen per municipalitzar i que és el que volen exactament”, va assenyalar Talavera.
Així, des de la Societat Ateneu estaran pendents de l’evolució dels esdeveniments i del debat i la votació de la moció de censura. Després, va apuntar Talavera, “esperarem que truquin a la porta de casa nostra i vinguin a parlar amb nosaltres”. La presidenta va recordar que la propietat del Teatre Ateneu està en mans de la Societat i que qualsevol decisió sobre el futur de l’equipament no dependrà només dels membres de la junta, sinó de tots els socis. Des del 1984 la Societat Ateneu cedeix l’ús del teatre a l’Ajuntament.













