Seat redueix el benefici operatiu un 17,2% entre gener i setembre, fins als 415 milions d’euros, malgrat que va aconseguir mantenir el creixement de les vendes en un 2,6%. Tot i vendre 466.000 vehicles, l’automobilística amb fàbrica a Martorell ha ingressat un 2,9% menys, fins als 10.515 milions. La companyia que dirigeix Wayne Griffiths ha aconseguit mantenir un creixement de vendes a l’alça mentre en un moment complicat pel grup propietari, Volkswagen, que ha guanyat un 20,5% menys fins als 12.907 milions. El descens de les vendes ha sigut d’un 4,4%, fins als 6,5 milions de vehicles. La cúpula de la multinacional engegarà una nova ronda negociadora amb els sindicats per reduir costos que pot passar pel tancaments de plantes a Alemanya.
En paral·lel a les converses amb els sindicats per reduir costos, comença la segona ronda de negociacions salarials col·lectives. “Els vents en contra han augmentat. Hem d’intensificar els nostres esforços per seguir sent competitius. I hem d’actuar ara. Qualsevol retard seria irresponsable”, ha dit Arno Antlitz, director financer de Volkswagen.
Els resultats financers que ha presentat la multinacional aquest dimecres han estat catalogats com a “preocupants” perquè demostren una competitivitat “per sota del potencial”.
La direcció del grup ha detallat que no guanyen prou per invertir en el futur d’un mercat canviant “amb els seus propis recursos” tot afegint que, amb la política restrictiva de la UE “la Xina de moment no pot compensar aquest dèficit”. Segons han argumentat, l’increment de preus no és una opció perquè el mercat té excés de capacitat i la demanda ha disminuït.
“Els preus estan sota pressió, no podem augmentar-los malgrat els nostres excel·lents productes. Per això només tenim una opció: hem de reduir costos i augmentar la productivitat, sobretot a les plantes alemanyes”, ha dit Antlitz, que ha admès que les decisions que es prendran són “difícils i doloroses”.