Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Sanitat vol limitar les marques d’alcohol en mobiliari dels bars

L’avantprojecte de llei també equipara la publicitat de les cerveses 0,0 a la de begudes amb graduació

FOTO_ ACN/URV Un grup de joves brindant amb begudes alcohòliques

ARTICLES - ZONA 2

El Ministeri de Sanitat vol acabar amb els patrocinis de les empreses de begudes alcohòliques en cadires, taules o qualsevol mobiliari i element dels locals hostalers que estiguin a menys de 200 metres de llocs freqüentats per menors i ampliar les restriccions publicitàries a les cerveses ‘0.0’.

L’avantprojecte de llei de menors i alcohol que ahir va portar la ministra Mónica García al Consell de Ministres també pretén acabar amb missatges que puguin ser confusos del tipus ‘consum moderat’ o ‘responsable’.

Sanitat vol prohibir el consum a totes les persones en centres docents -llevat d’universitats-, de protecció de menors i residències d’estudiants que els admetin i en espais esportius, de lleure o dedicats a espectacles públics quan hi hagi sessions que s’hagin concebut expressament per a ells .

En aquests llocs on no es podrà beure, tampoc no es podrà emplaçar publicitat. Només es permetrà el nom comercial, denominació social i marques o símbols identificatius de les empreses productores, en un perímetre que va donar de 200 metres lineals dels accessos a zones freqüentades per menors, incloent-hi centres sanitaris, de serveis socials i sociosanitaris, parcs i llocs d’esbarjo infantil.

Això inclou el mobiliari d’hostaleria, siguin cadires, taules, tendals, para-sols, tovallons o qualsevol element que faci al·lusió a una marca de beguda alcohòlica, i també el transport públic, marquesines o administracions.

A més, qualsevol forma directa, indirecta o encoberta de publicitat de begudes alcohòliques està prohibida per als menors o emplaçar-la als llocs on no es pot beure. La intenció és que també ho estigui la de productes que simulin ser una beguda alcohòlica, incloent-hi el nom comercial, la denominació social, símbols o marques comercials de les persones o empreses productores d’aquestes begudes.

I això afecta les cerveses i altres begudes 0.0. “Considerem que la publicitat de les begudes 0.0 també suposa una promoció de la mateixa marca que està venent la beguda alcohòlica”, va ressaltar el secretari d’Estat de Sanitat, Javier Padilla, qui va censurar que, en alguns casos, és “molt difícil trobar” la versió sense alcohol.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12