Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Salut reforçarà Urgències de l’Arnau i l’atenció als CAP de demà a divendres

Potencia el serveis d’oftalmologia i afegeix més professionals mèdics, infermers i traumatòlegs

FOTO_L.M. Les existències es van exhaurir en poques hores després que els lectors fessin cua al carrer fins i tots abans d’obrir les oficines

ARTICLES - ZONA 2

Salut ha preparat un Pla de Contingència a les regions sanitàries de Lleida, Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre. El dispositiu preveu reforçar els serveis d’urgències la nit del dia 12 i garantir la màxima cobertura possible els matins del 13 i 14. Els hospitals de referència reforçaran les urgències amb professionals de medicina, infermeria i traumatologia, mentre que per a les urgències oftalmològiques hi haurà un metge resident presencial i un adjunt localitzable.

Els dies 13 i 14 es mantindrà l’atenció urgent d’oftalmologia a través de consultes externes i serveis de guàrdia a l’hospital Arnau de Vilanova i altres de Tarragona. En l’atenció primària, es reforçaran onze CAP, cinc CUAP amb professionals de medicina i infermeria entre la tarda del dia 12 i el migdia del 13.

Salut alerta que observar directament l’eclipsi solar sense sistemes de protecció homologats pot provocar lesions oculars greus i irreversibles, com cremades a la retina o una pèrdua parcial de visió. Salut recorda que només es podrà mirar el Sol a ull nu durant la fase de totalitat a les zones on quedi completament ocult per la Lluna. Durant la resta del fenomen caldrà utilitzar ulleres certificades amb la norma ISO 12312-2.

La fase de totalitat serà visible al Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i el terç sud de Lleida i durarà entre 28 segons i un minut i 32 segons, segons el punt d’observació. Només durant aquest interval es podrà contemplar l’eclipsi sense protecció. A Barcelona, Girona i el terç nord de Lleida, on el fenomen serà parcial, caldrà protegir-se durant tot l’eclipsi.

Les ulleres homologades de ‘La Mañana’, exhaurides en hores

Quan el diari LA MAÑANA va obrir a les 9 del matí d’ahir les portes de les oficines i la redacció, al carrer Príncep de Viana de Lleida, ja hi havia desenes de persones fent cua davant el local per aconseguir les ulleres de Free&Glasses Ópticos homologades per veure l’elipsi que LA MAÑANA regalava a canvi d’una capçalera del diari. L’alta demanda va exhaurir en poques hores les 1.500 ulleres d’una promoció feta amb la col·laboració d’ASLAF, El Bodegón, Bar Tòfol, Cal Teo, Teteo, Bandida, Nyam, Braseria Isidro, Barro, El Barri i Bolero.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8