L’Associació Salut Mental Ponent entitat sense ànim de lucre i d’iniciativa social, va atendre el 2024 460 persones i 71 famílies, i així continua consolidant-se a les comarques de Lleida com un referent en l’atenció psicosocial a persones amb trastorn mental i les seves famílies. L’any 2024 va ser molt positiu per a serveis com l’atenció social, des del qual es van atendre 157 persones i 71 famílies, amb un total de 481 atencions entre acollides i seguiments (un increment de 40 respecte al 2023). Es tracta d’un servei d’informació i assessorament en salut mental realitzat per la treballadora social de l’entitat.
En l’àmbit laboral, l’associació va atendre 161 usuaris a través del programa Incorpora de la Caixa, aconseguint 57 insercions laborals, dues més que l’any anterior. Pel que fa al suport juvenil, l’Espai Jove va atendre un total de 37 joves, amb 22 actius al servei i 14 de nous vinculats (2 més respecte al 2023), 167 seguiments individuals realitzats i 93 activitats gestionades de diversos tipus: culturals, cognitives, culinàries, artístiques, salut i esport i oci.
El Club Social “La Brúixola”, amb més de vint anys de trajectòria i un total de 70 usuaris vinculats l’any 2024, ha continuat sent una peça clau de l’associació en la inserció social, integració comunitària i oci. “Tenir cura de la salut mental no és un privilegi, és un dret”, a rma Maite Josa, presidenta de l’Associació Salut Mental Ponent, que fa balanç d’un 2024 intens i marcat pel creixement de la demanda i de l’activitat dels seus serveis.