El cicle Perifèria Cultural ha programat per aquest mes d’agost set concerts a la demarcació de Lleida, tres d’ells al Perifèria Pirineu i quatre al Perifèria Montsec. L’activitat començarà dimarts dia 5 (18.00 hores) a Àrreu amb el concert de La Sonsoni i el seu folk d’arrel pirinenca; el divendres dia 8 (19.00) Seró (Artesa de Segre) acollirà el grup Les Testarudes i el duet d’Almacelles Espai Dual, a mñes del Rostit Perifèric de la dietista Mireia Galtés. Dissabte dia 9 (20.00) serà el torn de la cantautora de Menorca Clara Gorrias i de l’arpista lleidatana Berta Puigdemasa, que actuaran a Foradada.
El divendres dia 15 (20.00) el cicle viatja a Peramola, amb el cantautor de Solsona Roger Mas i, després, els versos de la poeta Anna Fernández, acompanyada per la Nunu a la guitarra. El dissabte dia 16 (20.00) La Sentiu de Sió serà l’escenari d’un doble concert de música combativa, amb la banda berguedana Brams i el grup valencià Sa Pena.
Baldomar, a Artesa de Segre, acollirà el divendres dia 22, a partir de les 20.00 hores, una triple proposta; d’una banda, el concert de l’acordionista Carles Belda amb la cantant Anna Roig, després l’actuació del grup Glosa Càustica, cançó improvisada tradicional dels Països Catalans. Finalment, el Rostit Perifèric anirà a càrrec de l’actor i humorista Ferran Aixalà.
La programació d’aquest mes a la demarcació de Lleida –també es fan més activitats al territori català– acabarà els dies 29 i 30 a la Val d’Aran amb la quarta edició del festival Pòble Viu – Hestivau Transpirenenc, amb tallers jocs, música i cuina d’arrel occitana i catalana. Els concerts es complementen amb les propostes gastronòmiques elaborades pel xef Sergi de Meià.