Una avaria a la catenària a l’estació de Sants de Barcelona va afectar la totalitat dels trens d’alta velocitat de Renfe ahir al matí. A Lleida, va provocar retards de 25 minuts, tot i que n’hi va haver de fins a 30. Després del contratemps del divendres amb l’R2 Sud, la companyia ferroviària nacional va patir ahir un nou col·lapse per un comboi Ouigo que anava direcció a Madrid.
L’empresa va indicar que a primera hora de la tarda, les afectacions de totes les línies d’alta velocitat s’havien acabat. “Des de les 16 hores que funciona tot amb total normalitat”.
L’inici del col·lapse es va produir quan un comboi Ouigo va quedar aturat al túnel de sortida de l’estació i els 403 passatgers van ser evacuats, segons va informar Protecció Civil. La catenària afectada va deixar sense tensió les vies 1, 2 i 3 de Barcelona–Sants.
Els trens de mitjana distància també es van veure afectats. A les 8.45 hores, Adif va restablir la circulació per via única a la línia d’alta velocitat entre Sants i el Prat de Llobregat amb retards de 40 minuts.
Els afectats van lamentar la manca d’informació per part de la companyia. Javier Villanueva, va dir a l’ACN que havia de ser ahir al matí a Saragossa quan es va trobar la incidència. “Fins que no he trobat algú d’informació no he entès què havia passat, però ells tampoc sabien massa”.
Junts critica la desinversió i ERC vol un “servei digne”
El president del grup parlamentari de Junts, Albert Batet, va criticar el “caos permanent” a la xarxa ferroviària, que va atribuir a la “manca de desinversió premeditada de l’Estat a Catalunya”.
Oriol Junqueras, va insistir que el traspàs de Rodalies és “una prioritat de país” i va destacar que “Catalunya no pot esperar més per un servei digne”. Ambdues crítiques es van produir a X.
Sílvia Paneque convoca una reunió “urgent” avui amb Adif, el Ministeri i Renfe
La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha convocat una reunió “urgent” per avui amb Adif, Renfe i el Ministeri. “Davant les incidències recents, hem demanat una reunió urgent per buscar solucions immediates, perquè necessitem respostes i millores evidents a partir de dilluns –demà per al lector–”.