Les tasques de rescat continuaven ahir, dos dies després que un terratrèmol de magnitud 7,6 sacsegés la costa occidental del centre del Japó deixant almenys 64 morts i mentre els equips de rescat batallen per a trobar supervivents.
“S’estan duent a terme les activitats de rescat en una lluita contrarellotge, on la prioritat és salvar vides”, va dir el primer ministre japonès, Fumio Kishida, l’inici d’una reunió per gestionar les tasques d’aquest dimecres.
El mandatari també va destacar la importància d’atendre els evacuats amb aigua, menjar i altres necessitats bàsiques, a fi que les seves vides no corrin també perill, en una catàstrofe que ha deixat uns 33.000 desplaçats de 19 ciutats i pobles a la prefectura de Ishikawa, la més afectada pel tremolor
Precisament en aquests refugis d’evacuació, informes recents han assenyalat que no tenen aigua, aliments o combustible. “Demà ens quedarem sense menjar”, explicava un empleat municipal de la localitat de Suzu en declaracions a la cadena estatal NHK. “Esperem esforços per part dels oficials enviats a la zona per a les tasques de reconstrucció d’infraestructures, especialment d’aigua i electricitat”, va afegir Kishida.
En localitats com Wajima, Noto o Suzu, totes a prop de l’epicentre del sisme, els ajuntaments encara estan tractant de quantificar edificis i estructures esfondrades.