El Palau de Congressos de la Llotja va ser ahir l’escenari de la setena edició del Lleida Empresa, organitzada per Pimec. Un any més, l’acte va servir per promoure el teixit empresarial de la micro, petita i mitjana empresa de la demarcació lleidatana. El fil conductor de la jornada va ser la comunicació com a eina per promoure i retenir el talent local. Jesús Torrelles, president de Pimec Lleida, va destacar que la demarcació té “un futur molt esperançador” i només “ens falta creure’ns-ho”.
“A Lleida hi ha empreses capdavanteres en l’àmbit europeu”, va destacar Torrelles. “I no només amb la fruita, sinó que també amb la tecnologia. En venem a tot el món”.
El gran objectiu de l’empresariat és “donar motius als joves perquè es quedin al territori”, va incidir el president de Pimec Lleida. “Si els dones motius perquè es quedin, ho faran”. “Molts marxen fora pensant que van a millors llocs que Lleida, però no és així. Per això hem de saber promocionar el nostre potencial”, va reivindicar. En aquest àmbit, va comentar el cas dels Països Baixos, “un país petit que ha sabut comunicar i vendre el seu producte a la resta del món, però ells no són ni millors que nosaltres, ni tenen més tecnologia”.
Això, segons Jesús Torrelles i la ponent Andrea Vilallonga, s’ha de fer amb “una comunicació assertiva”. “És molt diferent comunicar una qüestió amb el rostre seriós, que amb un somriure”.
El president de Pimec Catalunya, Antoni Cañete, a part de coincidir amb el discurs de Torrelles, va valorar molt positivament la reducció d’un 5% de l’Impost de Societats. “Des de Pimec treballem sempre per ajudar els més petits. Hi haurà una fiscalitat més justa i moltes empreses seran més viables, perquè podran pagar més i millor”.
440 empresaris d’arreu de Lleida van assistir a la jornada, un “èxit”, segons les paraules de Torrelles. A l’esdeveniment es va fer una taula d’experiències per reconèixer l’èxit de negocis lleidatans com Intersa, Isprox, Solutiona o la Churrería Moreno.