Operaris de la companyia Endesa i agents dels Mossos d’Esquadra van realitzar ahir al matí un operatiu conjunt contra el frau elèctric al bloc okupat de les Borges Blanques, que té entrades pels carrers Santiago Rusiñol i Joan Cornudella. L’actuació va començar a les 9.00 hores del matí i va finalitzar cap a les 14.00 hores.
Des d’Endesa expliquen que davant la certesa de que s’estava realitzat frau elèctric en aquests habitatges es va decidir muntar aquest operatiu amb la policia catalana.
Des de la companyia expliquen que dels 84 punts de llum revisats durant el matí un total de 78 estaven connectats de forma il·legal a la xarxa, amb el conseqüent risc que això suposa, mentre que només sis habitatges tenien un contracte en vigor.
També la connexió dels espais comunitaris dels edificis com les escales i els ascensors estava ‘punxada’ com és diu popularment. Endesa ha tallat el subministre a tots els pisos que no tenien el contracte en vigor i va regularitzar la situació als veïns i veïnes que estaven pagant les seves factures.
És dona el cas que aquest edifici té una casuística particular ja que molts dels pisos estan okupats i amb episodis de delinqüència associats a algunes de les persones que hi viuen. Per això fa unes setmanes, ciutadans de les Borges van manifestar-se per demanar solucions davant l’increment de la delinqüència a la localitat vinculada directament a aquest immoble.
La propietat dels 77 pisos està repartida. Un dels habitatges és de CaixaBank, 52 pisos són de Criteria (InmoCaixa, Fundació “la Caixa”), una vintena són de Coral Homes, un fons voltor americà i n’hi ha de particulars.