Òmnium Cultural va alertar ahir sobre els perills del creixement de l’extrema dreta durant la seva Trobada Nacional, celebrada a Ripoll. “És la antítesis de la nostra idea de país i la posa en risc” va assegurar el seu president, Xavier Antich, que també va reivindicar el paper d’Òmnium com a motor del catalanisme democràtic i va defensar l’accés a la llengua catalana com “el principal instrument de cohesió social” per una Catalunya “inclusiva”.
En total, més de 200 dirigents de l’entitat es van reunir per treballar per l’estratègia de futur i consolidar la seva xarxa territorial.
Antich va advertir del context d’inestabilitat política i de creixent desafecció ciutadana, així com de l’augment del populisme, la xenofòbia i els discursos d’odi a Europa. En referència a Ripoll, va admetre que “bufen vents rúfols”, i, sense mencionar a cap partit, ha volgut marcar distàncies amb l’extrema dreta. Antich va defensar una Catalunya “inclusiva, integradora i cohesionada, capaç d’incorporar la catalanitat i la llengua catalana a les persones vinguda d’arreu”. Va remarcar que aquest objectiu passa per “fomentar el sentiment de pertinença” i “promoure l’accés a la llengua catalana com a principal instrument de cohesió social”, amb la mirada posada en la “Catalunya dels vuit milions” basada en una societat diversa.













