La vicepresidenta de Junts, Míriam Nogueras, i el secretari general del partit, Jordi Turull, es van reunir ahir a Suïssa amb membres del PSOE, segons va avançar ‘El Periódico’ i va poder confirmar l’ACN.
La reunió ha tingut lloc en una setmana en què el líder dels juntaires, Carles Puigdemont, ha posat obertament en qüestió el compromís dels socialistes amb els pactes que van dur els independentistes a votar a favor de la investidura de Pedro Sánchez -fins al punt de plantejar una qüestió de confiança al cap de l’executiu espanyol-, i l’endemà que el president espanyol reaccionés a aquesta situació tot afirmant que ja era hora que ell mateix mantingués una trobada amb l’expresident de la Generalitat.
Els detalls de la reunió d’ahir a Suïssa no van transcendir, però durant aquesta setmana d’ultimàtum els juntaires han retret als socialistes que en tot el temps que fa que Sánchez torna a ser president espanyol no hi ha hagut avenços palpables en cap de les carpetes plantejades pels independentistes, com ara l’amnistia encara per aplicar, el traspàs a Catalunya de les competències en immigració o l’oficialitat del català a la Unió Europea.