Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Mor als 94 anys a Tartareu Lluís Garrofé, professor i referent de l’excursionisme

Va fer tots els 3.000 del Pirineu amb més de 80 anys i tenia la Medalla Macià i la d’Alfonso X el Sabio

ARTICLES - ZONA 2

Lluís Garrofé, mestre i referent de l’excursionisme, va morir ahir als 94 anys a Tartareu, la seva població natal. Membre del primer equip docent del Col·legi Gaspar de Portolà de Balaguer, Garrofé havia estat un dels impulsors dels campaments que van freqüentar diverses generacions d’alumnes de la capital de la Noguera.
Garrofé, nascut a Tartareu l’any 1931, va ser també un activista cultural i va treballar intensament perquè el seu poble natal disposés dels serveis essencials. Explicava ahir la seva filla Carme, que va ser alcaldessa de les Avellanes, que el seu pare va formar part de la primera Junta de Millores del Poble, que es va encarregar de portar l’aigua a la població. També va ser impulsor del Patronat de Sant Miquel de Tartareu, que tenia per funció recuperar l’ermita.
Com a mestre va exercir a Os de Balaguer, l’Ametlla, les Avellanes i Santa Linya per formar part després del primer equip docent del Col·legi Gaspar de Portolà de Balaguer. Allí va impulsar l’Esplai Gaspar de Portolà, que va permetre a diverses generacions anar de colònies. L’any 2016 va publicar ‘Caminar per ser feliç’, un llibre signat amb Josep Ramon Ribé, on narra la seva experiència excursionista. De fet, era la persona de més edat en fer tots els 3.000 del Pirineu. Medalla d’Alfonso X el Sabio i Medalla Macià, Garrofé també va ser nombrat fill adoptiu de Balaguer.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12