Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Miquel Travé regna a casa

El lleidatà guanya la roba de la Copa del Món de C1 a la Seu d’Urgell

FOTO_ Marc Etxaniz El lleidatà va pujar al primer esglaó del podi gràcies a la seva gran baixada en la final

ARTICLES - ZONA 2

El lleidatà Miquel Travé va aprofitar a la perfecció el fet de jugar a casa, en el seu canal de la Seu d’Urgell, per a apuntar-se la victòria en la prova de C1 de la final de la Copa del Món de piragüisme eslàlom.

Travé, nascut fa 24 anys a la capital de l’Alt Urgell i que en el seu debut en uns Jocs va ser cinquè a París 2024 per un toc amb la corretja del casc que li va impedir pujar al podi, va tornar a demostrar la seva competitivitat per a emportar-se un gran triomf davant els seus.

El lleidatà havia estat tercer en la primera ronda del divendres. Aquest dissabte en semifinals va marcar un crono magnífic de 93.43 per a liderar la classificació, amb 2.15 d’avantatge sobre l’eslovè Ziga Lin Hocevar i 2.64 sobre l’eslovac Matej Benus, bronze olímpic. El campió i el subcampió a París 2024, el francès Nicolas Gestin i el britànic Adam Burgess es van quedar fora de la lluita.

En la final, un altre britànic, Ryan Westley, que va entrar amb el dècim i últim crono, va marcar la pauta amb un crono de 94.16 que ningú va poder superar fins que li va tocar el torn a Miquel Travé. L’urgellenc va tenir un toc aviat, a la porta quatre.

Va passar pel primer control cronometrat amb un dèficit de 2.70, però en la meitat del recorregut va remuntar per a instal·lar-se amb 0.46 d’avantatge que va saber administrar en la part final de la baixada per a vèncer amb un temps de 93.51, amb 0.65 de diferència sobre Westley.

Els eslovacs Michal Martikan (95.89) i Benus (97.34) van signar la tercera i quarta plaça, que al segon li val per a apuntar-se la general de la Copa del Món amb 257 punts per davant de Hocevar (242) i de Westley (223), mentre que Travé ascendeix fins a la vuitena plaça final amb 190.

En categoria femenina Núria Vilarrubla també va marcar el millor temps de la semifinal amb 105.30, però en la final un toc a la porta tres i una baixada menys precisa va relegar-la a la cinquena plaça, amb 112.50, a 8.20 de Jessica Fox, de nou intractable, amb tan sols 0.11 de diferència sobre Satkova i 2.08 respecte a la britànica Kimberley Woods.

Aquest diumenge acaba la competició en el canal olímpic de la Seu amb la prova de caiac cross, en la qual participaran Laia Sorribes, Leire Goñi, Miren Lazkano, Maialen Chourraut, Marc Vicente, Miquel Travé, Manuel Ochoa i David Llorente.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8