Les famílies espanyoles cada vegada s’avancen més a Nadal i organitzen què compraran, quant gastaran i on l’adquiriran. De fet, més de 6 de cada 10 (63%) realitzen les seves compres de joguines entre un mes i més d’un mes abans de les festes de Nadal. Segons l’Informe sobre la Compra de Joguines a Espanya 2024 d’ALDI, ho fan principalment per a aconseguir preus més econòmics (61%), trobar les joguines que busquen (56%) i estalviar-se temps i molèsties (40%).
L’estudi elaborat per la cadena de supermercats, que enguany aconsegueix la seva sisena edició, analitza els hàbits de compra de joguines per Nadal a Espanya. L’informe també reflecteix que un terç dels pares i mares segueix de prop els llançaments de noves joguines. Quant al mètode per a informar-se, la meitat es manté al dia a través de fullets i el 30% prefereix visitar les botigues per a conèixer les novetats. A més, un 32% declara haver fet cua per a aconseguir la joguina que buscava.
Pressupost igual o superior a 2023
El pressupost per a la compra de joguines aquest Nadal es mantindrà similar al de l’any passat, ja que el 63% de les famílies planeja destinar la mateixa despesa. No obstant això, s’espera un augment en la despesa total a causa de l’increment de llars que invertiran més enguany (16%, 4 punts més que en 2023) i a la reducció d’aquells que gastaran menys (21%, 9 punts menys). En concret, un terç de les famílies (32%) planeja gastar entre 101 i 200 euros, un 24% entre 50 i 100 euros, i un 17% entre 201 i 300 euros.
El preu continua sent un factor clau en les decisions de compra: 8 de cada 10 famílies ho consideren molt o bastant important. De fet, a l’hora de decantar-se per un producte, la gran majoria dels pares i les mares prioritzen que la joguina s’ajusti al seu pressupost, sent el principal motiu d’elecció amb un 92%. Amb tot i això, es percep un menor efecte del context de pujada de preus en les compres, que ha passat de ser la primera a la tercera causa de l’augment de pressupost de les famílies.
Aquesta importància del preu ha ajudat els supermercats a posicionar-se com a opció de compra per Nadal: gairebé 8 de cada 10 famílies (78%) declaren comprar joguines en el supermercat per Nadal. El principal motiu és precisament el preu, en resultar més econòmic comprar en aquests establiments (26%), seguit de la bona relació qualitat-preu (22%).