Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Lleida rubrica per primera vegada una donació de cor que fins ara no feia l’Arnau

Cal que el donant hagi mort per parada cardíaca per reactivar el flux sanguini per mantenir bé els òrgans

La donació s’ha fet amb el sistema d’assistència controlada a l’Hospital Arnau de Vilanova / FOTO: HUAV

ARTICLES - ZONA 2

L’Hospital Universitari Arnau de Vilanova va realitzar ahir amb èxit la primera donació de cor en asistòlia controlada, un procediment complex que fins ara estava limitat als centres amb cirurgia cardíaca. La donació en asistòlia controlada ha anat creixent en els últims
anys, fins a arribar al 58% del total de donacions a Lleida el 2023.

La coordinadora de Trasplantaments de l’Hospital, Mariona Badia, explicava que “la donació en asistòlia controlada és un procés en què el donant mor per una aturada cardiorespiratòria, però just després es reinicia el flux sanguini per evitar el deteriorament dels òrgans mitjançant un dispositiu extracorpori que aporta oxigen als òrgans potencialment trasplantables”.

“En els darrers mesos, gràcies a la col·laboració entre hospitals, s’ha pogut fer arribar la donació cardíaca a centres, com l’HUAV, sense cirurgia cardíaca”, remarcava Badia.

“Aquesta donació ha estat possible gràcies a la generositat del donant i de la seva família que, en un acte d’altruisme i solidaritat, han fet arribar a la persona receptora una nova esperança de vida”, va manifestar la coordinadora de l’HUAV. L’hospital va registrar el passat 2023 un total de 12 donants d’òrgans, segons les dades de l’Organització Catalana de Trasplantaments.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12