Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Lleida és l’única demarcació de Catalunya amb un augment de víctimes mortals de trànsit

ARTICLES - ZONA 2

La demarcació de Lleida ha registrat enguany un total de 20 víctimes mortals en accidents de trànsit, set més que el 2022. De fet, aquestes dades facilitades pel Servei Català de Trànsit (SCT) reflecteix que la província lleidatana és l’única de Catalunya on hi ha un increment de morts a les carreteres respecte a l’any passat. A més, s’ha d’indicar que l’Urgell (6 morts) i el Segrià (5 morts) són les comarques amb més morts. També s’ha de dir que la sinistralitat a la xarxa viària lleidatana és dispersa, però amb tot, les vies que han registrat més morts són l’A-2 (3), la C-53 (3), la C-12 (2) i, finalment, l’L-310 (2).

Pel que fa a les xifres de tot Catalunya, l’SCT va informar que aquest 2023 respecte al 2019, any de referència per al compliment dels objectius de reducció de la sinistralitat del Pla de Seguretat Viària 2020 – 2023, s’està registrant una reducció del 18% pel que fa a les víctimes mortals a les carreteres catalanes i del 20% pel que fa als accidents, ja que es van registrar 157 morts en 144 sinistres. Enguany, des de l’1 de gener fins al 31 d’octubre, han mort 128 persones en 115 accidents mortals a la xarxa viària interurbana de Catalunya. Durant el mateix període de l’any passat, van perdre la vida a les carreteres catalanes 132 persones en 121 sinistres mortals, el que suposa una reducció del 3% en el nombre de morts i del 5% en els sinistres mortals. Quant als ferits de gravetat, enguany se n’han registrat 654, un 2% menys respecte al mateix període de 2019, però un 13% més respecte al 2022.

Cal dir que durant el mes d’octubre van morir 13 persones a la xarxa interurbana, 5 víctimes mortals més que a l’octubre de l’any passat, però 8 menys que el 2019. Des del Servei Català de Trànsit s’apel·la a la precaució i responsabilitat dels usuaris en els desplaçaments per evitar sinistres i morts a la carretera el que resta d’any. En aquest sentit, es recorda que l’alcohol i les drogues són incompatibles amb la conducció i que també cal evitar distraccions, respectar els limitis de velocitat, així com utilitzar els elements de seguretat passiva correctament.

D’altra banda, pel que fa a la resta de províncies catalanes, a la xarxa viària de Barcelona hi ha hagut 53 víctimes mortals, 1 menys que l’any passat i 11 menys que el 2019; a les carreteres gironines, aquest any han mort 23 persones, 7 menys respecte a l’any passat i 4 menys que el 2019, i el descens de la sinistralitat es fa palès també a les carreteres de Tarragona, en què han mort 32 persones, 3 menys que el 2022 i 7 menys que el 2019. A més, enguany han mort a les carreteres catalanes 44 motoristes (7 dels quals aquest mes d’octubre), el que representa el 34% de les víctimes mortals.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8