L’Imserso oferirà aquest any gairebé 7.500 places perquè els pensionistes amb les rendes més baixes puguin viatjar per una tarifa plana de 50 euros, alhora que permetrà, també per primera vegada en els 40 anys d’història, l’opció de viatjar amb mascotes.
“L’objectiu és que ningú es quedi sense viatjar, sense gaudir d’aquest dret per raó d’ingressos o de renda. Volem que els viatges de l’Imserso arribin a tots els pensionistes i pensionistes”, va explicar el ministre de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Pablo Bustinduy.
Així, es reservaran 7.447 places per a persones la prestació de les quals sigui igual o inferior a la pensió no contributiva. El cost restant d’aquests viatges l’assumirà l’Imserso, segons la informació facilitada pel ministeri.
La nova licitació també busca combatre l’estacionalitat al turisme.
A aquest efecte, s’ha establert que el 36% de les places de cada lot es distribueixi de manera proporcional al llarg de la campanya.
A més, els viatges en temporada alta tindran un cost addicional de 100 euros respecte als mateixos trajectes a temporada baixa. La durada dels viatges oscil·la entre quatre i deu dies, segons la destinació.