Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

L’Hospital Universitari de Santa Maria obre la Unitat d’Exploracions de Mobilitat Digestiva

Evitarà el desplaçament de més de 400 pacients a l'any amb problemes gastrointestinals

Equip de la Unitat de Motilitat Digestiva de l'Hospital Santa Maria

ARTICLES - ZONA 2

El Servei Territorial d’Aparell Digestiu de Lleida ha inaugurat aquesta setmana la Unitat d’Exploracions de Mobilitat Digestiva, ubicada a l’Hospital Universitari de Santa Maria. Els professionals del servei calculen que la posada en marxa d’aquesta unitat, que ajudarà diagnosticar malalties com el reflux esofàgic, la disfàgia (dificultat per deglutir aliments), el restrenyiment crònic o la incontinència fecal, evitarà el desplaçament de més de 400 pacients a l’any amb problemes gastrointestinals. Concretament, les proves que es fan en aquesta unitat són la manometria esofàgica d’alta resolució, la manometria anorectal d’alta definició 3D i la PH metria de 24 hores.

Durant les darreres dècades, els avenços tecnològics en el camp de l’estudi de la motilitat digestiva (acció fisiològica de l’aparell digestiu encarregada de desplaçar el contingut des de la boca fins a l’anus) han revolucionat l’abordatge dels trastorns gastrointestinals. La capacitat de comprendre i mesura amb precisió el moviment i la funció del tub digestiu ha comportat una millora en la identificació i el tractament d’una àmplia varietat de condicions.

Tots aquests avenços i el seu impacte en la qualitat de vida dels pacients s’han traduït en la creació progressiva, en diferents hospitals de Catalunya, de les unitats de mobilitat digestiva. A la Regió Sanitària Lleida i a la Regió de Pirineus, no es disposava d’aquesta tecnologia i totes les exploracions funcionals es derivaven a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron de Barcelona, cosa que obligava els pacients de la demarcació de Lleida a traslladar-se, augmentava el temps d’espera, i retardava el diagnòstic i el tractament oportú de les diverses patologies.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)