El Servei de Farmàcia de l’Hospital Universitari de Santa Maria ha fet donació a la Universitat de Lleida (UdL) d’un antic lector de microfitxes Canon PC Printer 70M perquè quedi exposat a l’Escola Politècnica Superior (EPS).
Des del seu Centre d’Informació de Medicament, el Servei de Farmàcia es va subscriure durant la dècada dels 90 a la Biblioteca de la Universitat d’Iowa (EUA) per tenir accés a fonts bibliogràfiques actualitzades, amb la característica que es podia disposar de l’article sencer al moment i també imprimir-lo. L’Hospital va adquirir un lector de microfitxes fins que va evolucionar a l’any 2000 al CD-ROM. Gràcies a aquesta subscripció, encara a dia d’avui el Servei té accés a moltes bases de dades de forma gratuïta.
L’EPS ha trobat una ubicació per aquest antic lector, per les microfitxes i pel CD-ROM, fet que s’ha traduït en un contracte de donació entre el gerent de Gestió de Serveis Sanitaris, Alfons Segarra, i el rector de la UdL, Jaume Puy, perquè aquest aparell que representa el passat més immediat es conservi com correspon.