Adif construirà una nova via d’alta velocitat entre Lleida i Barcelona que arribarà directament a l’estació de La Sagrera i evitarà les estacions de Camp de Tarragona i de Sants, de manera que s’escurçarà el trajecte a la línia Madrid-Barcelona.
Així ho va explicar ahir el ministre de Transports, Óscar Puente, en un esmorzar informatiu organitzat per Europa Press, en el que va avançar també la renovació de la via entre Madrid i Barcelona perquè els serveis d’alta velocitat puguin circular a 350 quilòmetres per hora, en lloc dels 300 actuals, cosa que reduirà el trajecte a menys de dues hores. La millora es produirà amb la instal·lació d’unes noves “travesses aerodinàmiques” a les vies d’alta velocitat Aquestes travesses redueixen un 21% la càrrega aerodinàmica dels trens AVE al seu pas per les vies i, per tant, possibiliten velocitats molt superiors als combois. “Permeten una velocitat un 12% superior amb la mateixa càrrega aerodinàmica”, va dir.
La nova via des de Lleida farà el trajecte entre Madrid i Barcelona més directe perquè evitarà baixar a Tarragona, a més que estalviarà temps i alleujarà la càrrega actual entre Camp de Tarragona i Barcelona-Sants. Els estudis encarregats per Transports inclouen l’anàlisi de l’accés a la nova estació que es construeix a la Sagrera, alternativa al túnel Sants-Sagrera. S’analitza també una nova estació d’alta velocitat al Prat-Aeroport, connectada amb Rodalies, que enllaçarà amb la línia Madrid–Barcelona–Frontera francesa. Ambdues opcions s’analitzaran ara als estudis de viabilitat que Adif ha encarregat i que analitzaran, a més de la rendibilitat econòmica, si són possibles tècnicament, la demanda potencial i l’impacte en la mobilitat.














