Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Les previsions apunten una baixada del 20% en la collita d’oliva a Ponent

El Ministeri apunta a un descens del 59% al conjunt de Catalunya mentre que al conjunt de l'Estat s'espera que se'n dobli la producció

ARTICLES - ZONA 2

Les primeres estimacions sobre la collita d’oli d’oliva indiquen una recuperació de la producció mitjana habitual a tot l’Estat espanyol, després de dues campanyes extraordinàriament baixes, però no així a Catalunya, on s’estima que la collita baixarà un 59% amb respecte a l’any passat (A Lleida seria d’un 20% menys amb 7.085 tones). Així ho indiquen les previsions publicades divendres passat  pel Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentaci, que apuenten que la producció de la campanya 2024-2025 arribarà a 1.262.300 tones, la qual cosa representaria un increment del 48% respecte a la collita anterior a nivell de tot l’Estat, i se situaria un 4% per sobre de la mitjana de les sis últimes collites. Les pluges produïdes durant la primavera van permetre una bona floració i quallat de l’olivera. Les condicions climàtiques de les pròximes setmanes seran determinants per a garantir la correcta evolució de l’oliva, en particular en les finques de secà, en el que les precipitacions en aquesta fase del cultiu són claus per a la producció d’oli.

Les dades que es van donar a conèixer divendres tenen caràcter preliminar i s’aniran ajustant en funció del desenvolupament de la collita, ja que es preveu l’inici de la recol·lecció el mes de novembre. Pel que fa a al distribució de la collita segons les diverses zones de l’Estat, l’estimació que apunta el Ministeri d’Agricultura reflecteix un considerable ascens de la producció a Andalusia, la comunitat més productora, amb un increment del 77% respecte a la campanya precedent. La producció andalusa, estimada en 1.021.000, suposarà el 81% del total nacional, quan en l’anterior campanya amb prou feines va ser del 68%. També destaca l’increment de la segona comunitat productora, Castella-la Manxa, amb 140.000 tones, un 29% més que en la campanya 2023-2024. Ara bé. Pel que fa a Catalunya, les dades dibuixen un possible descens del 59% de collita en relació a l’any passat. En concret s’estima que es colliran 13.413 tonelades, quan en la campanya de l’any passat se’n van collir 19.261 i la de l’any 2022-2023 un total de 15.751, amb la qual cosa la tendència a la baixa que es produeix en les darreres campanyes de collita d’oliva es continuaria mantenint enguany si es confirmen les previsions.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12