Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Les pluges causen inundacions obliguen a suprimir trens i vols

Afecten sobretot a l’àrea metropolitana, el Penedès i l’Anoia i Renfe suprimeix l’alta velocitat i mitja distància dos hores al matí

La pluja va descarregar amb força ahir a la capital catalana (EFE)

ARTICLES - ZONA 2

Les intenses pluges que van caure ahir a la província de Barcelona van elevar fins a nivells de risc els cabals d’alguns rius, van inundar vies i van afectar la mobilitat, amb la Ronda de Dalt tallada, incidències al metro i la suspensió de trens i un centenar de vols.

Tot i la intensitat de les pluges, Protecció Civil de la Generalitat va informar que no hi va haver afectacions personals i que només dues persones van haver de ser rescatades d’un cotxe que estava sent arrossegat per l’aigua a Gavà (Barcelona). Protecció Civil havia avisat dilluns a la nit amb un ES-Alert els veïns de l’àrea metropolitana de Barcelona de l’alerta vermella per pluges intenses per ahir al matí, i les previsions meteorològiques es van complir. El front de precipitacions va impactar a primera hora a les comarques del Penedès i l’Anoia, on es van acumular fins a 120 mil·límetres d’aigua. Posteriorment, el xàfec es va desplaçar al Baix Llobregat i al Barcelonès, amb registres a la ciutat de Barcelona de fins a 75 mil·límetres d’aigua a l’Observatori Fabra. Les fortes pluges van situar al llindar d’alerta el riu Ripoll (afluent del Besòs) a Montcada i Reixach (142,5 metres cúbics per segon) i al Llobregat, al seu pas per Sant Vicenç dels Horts (788,9 m³/s). Des de les nou del matí, els Bombers de la Generalitat va fer un total de 394 serveis, sobretot per inundacions a l’Alt Penedès, Anoia i Baix LLobregat, mentre que el telèfon d’emergències va rebre més de 600 trucades.

A Barcelona, ​​els torrents d’aigua que van baixar des dels barris de Collserola van acabar afectant la Ronda de Dalt, que es va haver de tallar en els dos sentits de la circulació a l’alçada del passeig de la Vall d’Hebron. Fora de la ciutat, els xàfecs van afectar altres carreteres principals com l’A-2, la B-23 i la C-58. L’acumulació d’aigua per les pluges intenses va obligar a tallar la circulació de la L5 del Metro de Barcelona, ​​entre Cornellà Centre i Hospital Clínic, i va deixar fora de servei diverses estacions i andanes d’altres línies. La pluja també va afectar  la línia R6 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a l’alçada de Masquefa, i la R7 de Rodalies entre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i Montcada Bifurcació. Renfe va suprimir per precaució els trens d’alta velocitat i mitja distància previstos entre les 09.00 i les 11.00 hores i hi va haver suspensió de vols. El xàfec va provocar al voltant d’un centenar de retards i cancel·lacions de vols a l’aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, que de mica en mica va anar recuperant la normalitat.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12