La Paeria va inaugurar ahir al matí un nou espai memorial a Magraners que recorda l’antic dipòsit d’aigua que abastia les cases i comerços del barri durant els anys 50, 60 i 70 i que es va demolir a finals dels 90. Situat a l’encreuament entre el carrer Serrania de Ronda amb els de Sant Pere Nolasc i Granada, on hi havia l’antic dipòsit, l’espai compta amb una placa commemorativa que explica la seva història, una zona verda, creada per la regidoria de Sostenibilitat, i un mural, fet pels artistes locals Lluc i Foxy de la cooperativa–REM.
L’alcalde, Fèlix Larrosa, acompanyat de la presidenta de l’AV dels Magraners, Pilar Sánchez, i del regidor del barri, Roberto Pino, va dir que la Paeria “continuarà arranjant espais del barri”, destacant que ho farà amb l’Hangar. Segons Larrosa, és un espai, “el qual és necessari dignificar, per la seva importància històrica i democràtica”.
La inauguració precedeix el festival En(recorda)’t que els Magraners fan avui. El festival vol recordar els orígens del barri, on la gent gran explicarà com eren els Magraners a l’inici.