L’advocat general del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), Giovanni Pitruzzella, considera que les empreses espanyoles estan obligades a registrar les hores extra dels seus treballadors, i proposa al tribunal que sentenciï en aquest sentit. Pitruzzela es posiciona d’aquesta manera davant la qüestió prejudicial plantejada per l’Audiència Nacional a l’entorn d’un conflicte presentat pel sindicat CCOO davant Deutsche Bank el 26 de juliol del 2017.
El litigi té per objecte escatir si les empreses tenen l’obligació de dur un registre diari de la jornada de les plantilles, i l’advocat general del TJUE considera que sí, avalant les tesis del sindicat. CCOO ha celebrat el fet i ha afirmat que suposa “un pas positiu més” en la “lluita contra les prolongacions de la jornada”.
CCOO espera ara que el tribunal es decanti també per la postura de l’advocat general, que avui li ha fet arribar les seves conclusions. El sindicat subratlla que, a parer de Pitruzzella, la legislació espanyola “no garanteix” els drets dels treballadors pel que fa al temps de treball. Per això opina que el TJUE hauria de ser “favorable” a la implantació obligatòria d’un registre diari de la jornada. El tribunal prendrà la decisió en els darrers mesos.