Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

“La primera setmana del Dakar serà la més intensa”

El Toyota del lleidatà Isidre Esteve espera a Bisha, on aquest divendres donarà inici a la seva 20a participació a la prova

FOTO_ Team Repsol Villalobos, Esteve i Guerrero, en la sortida des de Barcelona

ARTICLES - ZONA 2

Començar un nou any i arrencar un nou Dakar és tot un per a Isidre Esteve. El pilot lleidatà va viatjar aquest dimarts, dia 31, cap a l’Aràbia Saudita, al costat del seu copilot Txema Villalobos i la preparadora física del Repsol Toyota Ral·li Team, Lídia Guerrero. La prioritat de l’equip és el començament de la carrera, que arrencarà aquest divendres dia 3. Serà la 20a participació d’Isidre Esteve, la 10a amb cotxe, i el pilot d’Oliana parteix disposat a donar-lo tot.

“Les sensacions són positives, tenim moltes ganes que comenci el ral·li. Hem fet una bona pretemporada, i ho tenim tot llest per a aquest Dakar. Enguany va tot molt ràpid. Arribar, dormir, provar el cotxe, verificar i sortir”, enumera Isidre Esteve.

“Tal com està dissenyat el recorregut, segurament, aquesta primera setmana serà la més intensa que hàgim viscut a l’Aràbia Saudita. El segon dia de carrera ja tenim la crono de 48 hores; l’endemà passat, una etapa marató en la qual s’espera molta pedra, en disputar-se més al nord. Hem de plantejar la carrera en dues parts: intentar arribar ben posicionats a la jornada de descans i afrontar la segona part de la carrera, amb molta més sorra i tres dies finals en l’Empty Quarter. Ho anirem veient; estem molt tranquils”, resumeix.

Aquesta tranquil·litat és conseqüència del treball ben fet. El Repsol Toyota Ral·li Team afronta el seu tercer Dakar amb el Toyota Hilux T1+, un cotxe de la categoria regna, Ultimate, que Isidre Esteve i tot l’equip tenen molt per la mà. A més, en les proves disputades durant el 2024 (a Portugal i al Marroc), van ser capaços d’extreure el màxim rendiment del cotxe, la qual cosa els dona molta seguretat i confiança.

No obstant això, en l’aspecte tècnic també hi ha novetats. A més del combustible amb un 70% de components d’origen renovable que ja anava utilitzant el Toyota Hilux T1+, en aquest Dakar s’afegeix un lubrificant renovable per al motor, també desenvolupat per Repsol. Aquest treball continuat en la carrera més dura del motorsport és un pas decisiu per a la descarbonització de l’alta competició i els reptes que afronta la mobilitat .

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12