L’Ajuntament de Lleida ha aprovat el seu primer Programa de gestió integral dels gats comunitaris al municipi, amb l’objectiu d’avançar en les polítiques públiques de protecció dels animals, en compliment de la nova llei de Benestar Animal.
La regidora d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias, va assenyalar que l’aprovació d’aquest programa “és fruit del diàleg i la col·laboració intensa que hem posat en marxa amb les entitats animalistes de la ciutat, per tal de millorar el benestar animal a la ciutat”, va afirmar la regidora, que aquesta setmana va mantenir una reunió amb representants de Tsunami Animalista Lleida, per tractar sobre aquesta i altres qüestions d’aquest àmbit.
Justament, la Junta de Govern Local va aprovar aquesta setmana la sol·licitud de subvenció per a la gestió de colònies felines, dins de la línia oberta pel ministeri de Drets Socials i Agenda 2030 amb aquest objectiu, que requereix que els ens locals beneficiaris disposin d’un d’aquests programes de gestió amb criteris ètics. L’ajut que se sol·licita és de 86.863,43 euros, dels 107.181,8 euros de cost total del projecte.
Actualment l’Ajuntament de Lleida te localitzats i ubicats uns 90 punts d’alimentació de gats, amb una mitja de 16 gats per punt d’alimentació, que suposa un població aproximada d’uns 1.440 gats comunitaris.