Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La línia entre Lleida i Terrassa estrenarà els nous trens elèctrics del servei de Rodalies

FOTO_ Roger Segura (ACN) / La consellera de Territori, Sílvia Paneque, durant l’acte de ‘rebuda’

ARTICLES - ZONA 2

El Govern ja ha rebut el primer dels quatre trens elèctrics que circularan per la línia Lleida-Terrassa a partir de l’estiu que ve, quan està previst que Ferrocarrils de la Generaltiat (FGC) n’assumeixi el servei. El primer comboi es va presentar ahir a les instal·lacions del Pla de Vilanoveta, a Lleida, on durant els pròxims mesos es faran les proves de validació i homologació. Està previst que els altres tres trens arribin entre el mes de novembre i l’abril de l’any que ve. Totes les unitats són accessibles i tenen una capacitat per a 439 viatgers, 164 dels quals asseguts. 

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, va destacar que el Govern treballa per “posar a punt” el sistema ferroviari perquè sigui “puntual i fiable”. “Els nous trens elèctrics de la línia Lleida-Terrassa de Ferrocarrils de la Generalitat representen un pas significatiu en la modernització del transport ferroviari a les comarques de Lleida i, en conseqüència, a Catalunya”, va dir la consellera. Segons Paneque, aquest projecte forma part d’un pla de millora de la xarxa de Rodalies que té l’objectiu d’augmentar “la fiabilitat, la puntualitat i la freqüència necessària per als usuaris”.

El nou tren –anomenat FLIRT– va arribar dijous procedent de la fàbrica d’Stadler a València a les instal·lacions d’FGC al Pla de Vilanoveta, a Lleida, on la setmana vinent començaran les proves de validació per a l’homologació del comboi. El procés durarà 23 setmanes. En paral·lel, la companyia ferroviària té en marxa el procés per contractar 20 nous maquinistes per a la línia.

Amb el nou servei, FGC passarà a convertir-se en l’operadora ferroviària que mourà més passatgers a l’estació de Lleida-Pirineus, segons el president, Carles Ruiz, el qual va celebrar el fet de poder assumir “les primeres Rodalies que gestionarà el Govern de Catalunya”. 

Per la seva banda, l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, va dir que el nou servei contribuirà a millorar la qualitat de vida dels ciutadans i va defensar que cal prendre decisions en matèria de mobilitat per “treure cotxes de la carretera i de les ciutats”. 

El Govern inverteix 44 milions d’euros en la compra dels quatre trens elèctrics a Stadler, una empresa que també n’assumirà el manteniment. 

Tres serveis més al dia a partir de l’estiu vinent

Ferrocarrils començarà a operar amb aquests quatre trens elèctrics el juliol o agost de 2026 a les línies RL3 (Lleida-Cervera) i RL4 (Lleida-Terrassa), que actualment formen part del sistema de Rodalies Lleida. L’oferta consistirà en 14 circulacions diàries per sentit entre Lleida i Cervera, cinc de les quals fins a Terrassa. La consellera va indicar que els horaris “estan pensats per garantir que les arribades a Lleida i a Cervera es puguin produir abans de les set, de les vuit i de les nou del matí, amb una freqüència de tren per hora a les hores punta”. 

Baixadors a Sidamon, Fondarella i Vilagrassa

Paneque va explicar que estan negociant un conveni amb Adif per a la cessió de catorze estacions de la línia, entre Bell-lloc i Rajadell (Bages) per equipar-les amb informació en temps real, sistemes de difusió d’aquesta informació, càmeres de seguretat i una nova senyalització. A més, intentaran atendre la petició de Sidamon, Fondarella i Vilagrassa per crear nous baixadors a la línia.  Al Pla de Vilanoveta s’instal·larà un centre de gestió i de simuladors per convertir-lo en el Centre Operatiu de Rodalies de Lleida. 

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12