Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Fiscalia titlla per primer cop de “crim” les tortures a Via Laietana com un crim contra la huma

FOTO_ ACN Blanca Serra va ser torturada a la comissaria de Via Laietana

ARTICLES - ZONA 2

La Fiscalia de Barcelona ha conclòs la investigació per les tortures patides per Blanca Serra i la seva germana a la comissaria de la Via Laietana de Barcelona durant el postfranquisme, el 1977. Considera demostrats els fets denunciats, els qualifica de crims contra la humanitat, però en demana l’arxivament perquè no s’han pogut identificar els autors.

Aquesta era la primera denúncia que arribava a la fiscalia per un cas similar, després que la llei de memòria democràtica permetés crear una unitat especialitzada del ministeri públic en aquesta matèria.

Irídia i Òmnium van valorar que, per primera vegada, una resolució reconegui les tortures a Via Laietana durant el franquisme. Tot i això, veuen “insuficient” la investigació de la fiscalia sobre les tortures a Blanca Serra perquè no ha impulsat cap recerca “efectiva” dels responsables.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12