La Fiscalia Anticorrupció va ratificar ahir les seves peticions de 24 anys de presó per a l’exministre José Luis Ábalos, 19 anys i mig per al seu exassessor Koldo García, i 7 anys per al comissionista Víctor d’Aldama per la presumpta trama de mossegades en contractes de mascaretes.
El fiscal en cap, Alejandro Luzón, va anunciar lleugers canvis en les seves conclusions definitives, que no afecten les penes de presó que sol·licita per a cap dels tres acusats, mentre que el PP, que lidera les acusacions populars, sí que ha sol·licitat rebaixar la condemna a Aldama al considerar “molt qualificada” l’atenuant de la confessió. Una rebaixa per al comissionista que finalment la Fiscalia no ha considerat.
L’exministre de Transports José Luis Ábalos va ironitzar ahir al Tribunal Suprem que el comissionista Víctor d’Aldama li atribueixi a cada declaració el cobrament de “més milions”, i va subratllar: “No em trobaran res”.
L’exnúmero 3 del PSOE, que va dir que desconeixia els contractes de ls mascaretes, va afirmar que en 10 anys els investigadors només han trobat poc més de 94.000 euros d’origen desconegut que ell qüestiona i diu que pot explicar.














