Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Fiscalia demana 15 anys per a una dona per violar a la neta de la seva parella amb síndrome de Down

ARTICLES - ZONA 2

La Fiscalia de Las Palmas sol·licita una condemna de 15 anys de presó, llibertat vigilada per nou anys i 60.000 euros d’indemnització per a una dona a la qual acusa d’haver violat repetidament a la que era la neta de la seva parella, una jove amb síndrome de Down.

L’Audiència de Las Palmas jutjarà el pròxim 24 de gener a aquesta dona, de 73 anys, per haver abusat suposadament de la noia, que en aquells moments tenia entre 23 i 24 anys, de manera reiterada a partir de l’any 2018, mentre aquesta es quedava a la seva cura en el seu habitatge de Las Palmas de Gran Canaria.

Segons els fets que descriu el Ministeri Fiscal en el seu escrit d’acusació, la dona -d’inicials M. R. H.- era la mare de la nova parella sentimental de la progenitora de la víctima.

El fiscal subratlla que la víctima té una “dependència moderada” respecte a terceres persones a causa de la seva malaltia, per la qual cosa ha d’estar a cura d’una altra gent, ja que la síndrome de Down li impedeix consentir de manera vàlida determinades situacions del dia a dia, per la qual cosa el seu avi s’encarregava de la seva cura en les ocasions en què la seva mare i el seu padrastre no podien fer-ho.

Era en aquests moments, a partir de 2018, quan suposadament es produïen els fets denunciats: petons, tocaments i moviments coitals sobre la jove, a qui també li introduïa els dits en la vagina.

“Per a evitar que la víctima ho expliqués a la seva mare, i amb la finalitat d’atemorir-la, li advertia que si deia alguna cosa la tiraria pel balcó, o que la ingressarien en un centre, aconseguint així que es plegués als desitjos libidinosos de la processada”, descriu la Fiscalia.

A causa d’aquests fets, la jove presenta una simptomatologia posttraumàtica que s’ha traduït a més en una important pèrdua d’autonomia i funcionament quotidià al qual havia arribat després de nombrosos anys de treball.

Fiscalia entén que aquests fets són constitutius d’un delicte de violació continuat pel qual ha d’imposar-se a l’acusada les penes de 15 anys de presó, la prohibició d’acostar-se o comunicar-se amb la víctima per qualsevol mitjà per temps de 20 anys i la llibertat vigilada per nou anys, així com una indemnització de 60.000 euros en concepte de responsabilitat civil.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12