Espanya i França es juguen el pas a la final de l’Eurocopa 2024 en un partit que torna a fer olor de final anticipada (21:00 hores). En els gals, els dubtes són el que està a l’ordre del dia, la defensa un forrellat, però en atac les coses no funcionen del tot. La selecció espanyola viu en un èxtasi continu des que va començar l’Eurocopa, amb la victòria davant l’amfitriona, és favorita.
Luis de la Fuente, tranquil i relaxat en la roda de premsa prèvia a l’encontre, va fer la seva impressió del que és el partit davant França. “És una oportunitat fantàstica. Hem fet molts mèrits per a ser aquí. Això, com contra Alemanya, podria ser una final. Són partits de detalls i de cometre pocs errors. Ens hem guanyat una oportunitat històrica”.
De la Fuente té clar com jugarà Espanya. “Tractes de plantejar partits que t’ajudin a guanyar. El nostre model s’acosta al d’un bonic espectacle. Som un equip molt vistós, però aquí es tracta de guanyar. Cal ser vistosos, però també pràctic”. Tot i això, va admetre que veu al seu equip amb fatiga i va llançar una proposta a UEFA i FIFA perquè en els grans tornejos s’eliminin les pròrrogues en les rondes prèvies a semifinals.
Didier Deschamps, seleccionador de França, va reconèixer en roda de premsa que la selecció espanyola “és la que millor ha jugat”. Adrien Rabiot, migcampista de França, va assegurar ahir que per a frenar a Lamine Yamal, cal treure al jugador d’Espanya “de la seva zona de confort” i que si aquest vol jugar una final, “haurà de demostrar més coses de les que ha fet”. Sobre aquestes declaracions, Rodrigo, migcampista d’Espanya, va respondre el francès: “És una part del joc. Hi ha arguments futbolístics i uns altres psicològics. Cadascú utilitza les seves eines”.
Álvaro Morata va deixar novament en l’aire la seva continuïtat en la selecció espanyola: “Pot ser, és una possibilitat de la qual no vull parlar molt, però és probable”. “A Espanya no hi ha respecte per res ni per ningú”, va lamentar.